Tuesday, January 19, 2010

Pertemuan Dengan Bloger Utara - 04.07.2009

Sunday, 5 July 2009









Biro Penerangan UMNO Negeri Kedah telah berkesempatan untuk bersama-sama hadir ke Perjumpaan Bloger Utara kali ke 2 yang berlangsung di Holiday Villa, Alor Setar, Kedah.

Ia telah berjaya mengumpulkan lebih 30 orang bloger yang datang dari jauh dan dekat. Ada yang datang sejauh Kuala Lumpur semata-mata untuk menghadiri perjumpaan ini. Pertemuan yang pertama dimaklumkan berlangsung di Sungai Petani pada 1 Mei yang lalu. Ramai bloger terkenal seperti Depakata (Jeanbara), Batu Putih turut hadir ke perjumpaan tersebut. Lain-lain bloger yang turut hadir termasuk Wadah Politik Utara,TV Utara, Pelantaqhujah, TempurSakti, Sanggul Melayu, Pusaka Ayahanda, Pejuang Bangsa dan myKMU.net.

Banyak yang telah dibincangkan dan diluahkan dalam majlis tersebut sama ada bercorak teguran mahu pun nasihat terhadap apa telah dan perlu dilakukan oleh UMNO dalam menghadapi pilihan raya umum ke 13 yang akan datang. Kealpaan UMNO terhadap pengaruh media baru ini dikatakan antara faktor penyumbang terbesar terhadap kejatuhan kerajaan Barisan Nasional amnya dan UMNO khasnya di negeri Kedah ini.

Secara umumnya, pertemuan ini boleh dianggap berjaya dan merupakan satu titik permulaan yang baik ke arah memantapkan lagi jentera UMNO bagi menghadapi pilihan raya yang akan datang.

0 comments:

Post a Comment