Sunday, April 11, 2010

PERASMIAN PEJABAT BARISAN NASIONAL KEDAH.

10/04/2010

Barisan Nasional Kedah hari ini menempa sejarah tersendiri bilamana sebuah pejabat untuk mengkoordinasi parti-parti komponen dalam Barisan Nasional Kedah telah di bangunkan sebagai persediaan rapi lagi bersungguh-sungguh oleh Barisan Nasional Negeri Kedah untuk merampas kembali Negeri ini dan mengembalikannya kelandasan yang selari dengan Kerajaan Pusat agar segala perancangan dapat berjalan lancar demi kesejahteraan berterusan terhadap rakyat  Kedah.








Sehubungan dengan itu, pada hari ini, Pengerusi Perhubungan Barisan Nasional Kedah yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah merangkap Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Dato' Seri Shafie Apdal telah sudi untuk merasmikan pejabat koordiasni tersebut di Alor Setar.


Walaupun ketiga-tiga kaum utama di Malaysia ini mempunyai instrumen muzik yang berbeza, tetapi mereka tetap dapat me'urniversal'kan kelainan irama untuk mengharmonikan suasana muzik dalam satu suara, SUARA PERPADUAN: SUARA 1Malaysia!



Pemimipin dan rakyat sedang menyanyikan lagu Kebangsaan denga npenuh semangat.  Semangat untuk kembali berpadu sebagai sebuah pasukan atas satu nama: BARISAN NASIONAL.






Yang lama di hormati, yang muda di kagumi.

Ketibaan Dato' Seri Pengerusi Barisan nasionla Kedah di sambut dengan penuh meriah semeriah semangat yang seolah baru mendapat suntikan serum kesedaran.

Wanita UMNO segak berseragam rasmi.


TETAMU ISTIMEWA Parti Barisan Nasional yang terdiri dari berbilang kaum.


Sambutan serta kesungguhan parti-parti utama dalam komponen Barisan Nasioan Kedah yang terdiri dari UMNO, MCA, MIC, Gerakan serta PPP amatlah terasa.  Kehadiran ahli-ahli dari pelbagai peringakat dengan wajah dan langkah penuh semangat dapat dilihat dari pelbagai sudut.  Baik dari ucapan pemimpin-pemimpin, silangbicara antara ahli akar-umbi, ekspressi wajah dan lenggok badan masing-masing nampaknya tidak sangsi lagi bahawa kesemua ahli-ahli pelbagai peringkat komponen Barisan Nasional Kedah mahukan hayun langkah Barisan Nasional kembali ke maksud asal supaya kepercayaan rakyat yang majmuk dapat bertapak kemblai kepada Barisan Nasional.  Hasrat untuk melihat Barisan Nasional kembali ke nurani rakyat terbanyak sudah terbayang dari penerimaan mereka terhadap konsep 1Malaysia yang membawa roh perjuangan Barisan Nasional selari dan selaras dengan Perlembagaan Negara.  Peri pentingnya Perlembagaan Negara terus di junjung oleh rakyat yang cinta dan hormat kepada Tanah Air adalah intipati utama konsep 1Malaysia jika rakyat mahu Malaysia kembali kelandasan asal tujuannya, iaitu stabil, makmur dan menuju kemajuan selaras dengan konsep Wawasan 2020 yang telah di ilhamkan oleh mantan Perdan Menteri yang ke empat, Negarawan Tun Dr Mahathir Mohammad.

**********************************************************************************
Lagi gambar-gambar sekitar majlis.




























































































2 comments:

GUNA said...

SALAM 1 MALAYSIA BN KEDAH,
Tujuan saya menghantar e-mel ini kerana ingin memohon kerjasama BN untuk menyelamatkan nyawa ibu saya. Buat makluman pihak BN Kedah, ibu saya merupakan ibu tunggal dan sedang mendapatkan rawatan di Hosp. Sultan Abdul Halim,Sg.Petani, Kedah. Ibu jari dan jari ke-2 di kaki kiri ibu saya telah dibedah kerana gangrene 3 minggu yang lalu. Walaupun dengan ubat dan daily dressing luka tersebut masih tidak sembuh dan doktor pakar mensyaki pengaliran darah di kaki kiri yang dibedah itu mungkin lemah yang mengakibatkan penyembuhan yang lambat dan sukar.
Doktor pakar mencadangkan HYPERBARIC OXYGEN THERAPY di Hosp. Angkatan Tentera Lumut pada 15/12/2011. Namun, tarikh tersebut masih jauh lagi dan saya amat risau luka di kaki ibu saya akan terus melarat sehingga akan menyebabkan kaki dipotong atau akan mengancam nyawanya.
Jadi, saya memohon jasa baik BN Kedah untuk merujuki Hosp. Angkatan Tentera Lumut untuk menyegerakan therapy tersebut. Bantuan ini sekurang-kurangnya akan menolong menyembuhkan luka di kaki ibu saya dan sekaligus akan menyelamatkan nyawanya.SILA HUBUNGI SAYA SECEPAT YANG MUNGKIN.
TOLONG BANTU SAYA SELAMATKAN IBU SAYA.
PN.GUNA 0125686701/0124825295

Unknown said...

[Didn't get RM 500 for IPTA Intake Rewards from Kedah Government]

Hi there,

I am a student from Kedah and last year Kedah already promised us that each student who managed to enter any IPTA or IPTS in Malaysia, Kedah state will reward us with RM 500. My parliament area is Gurun and the people in charge for my application is currently Kedah MCA deputy chairman, Dr Leong Yong Kong . I submitted my application in August 2013 and until now there was no any reply from the person in charge. My friend from Malacca just get her money within 3 working days after she submitted her request in 2014. Not only me, my friend also didn't get the money so we hope MCA headquarters can help us to investigate what is happening and solve the problem for us.

Hereby I attached my phone number 012-4411038. Should you have any inquiries, please don't hesitate to contact me.

Look forward for Sir / Madam good news. Thank you.

Best regards,
Ho Li Min
USM Undergraduate student
Intake in 2013/2014.

Post a Comment